mei 15

Memberships & Community Building Cursus Review [IMU] |

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Memberships & Community Building Cursus Review [IMU] |

0  comments

Tegenwoordig zie je dat steeds meer online bedrijven aan memberships en community building doen. Vanzelfsprekend zit hier een bepaalde gedachte achter. Het is niet voor niets dat dit verdienmodel zo populair is.

Als eigenaar van een online onderneming was ik op zoek naar kennis over dit onderwerp. Uiteindelijk leidde dit ertoe dat ik de Memberships & Community Building cursus van de Internet Marketing Unie aanschafte.

In deze review over de cursus vertel ik je dan ook graag wat mijn ervaring is geweest. Of de cursus bevatte wat het beloofde. En of de kans groot is dat ook jij meer geld kunt verdienen aan de hand van wederkerende inkomsten.

>>Download hier het gratis e-book over memberships of community building<<



Maar voordat ik dieper op de inhoud en mijn ervaring in ga; Waarom ligt de focus tegenwoordig zo erg op wederkerende inkomsten?

Het geheim van wederkerende inkomsten

Traditioneel gezien was de verhouding met de klant altijd dat de klant één product of dienst van je kocht. In ruil daarvoor ontving je dan een bepaald bedrag. Als je geluk had, hield je hier nog een mooie winst aan over ook.

Naarmate de tijd vorderde, ontdekten bedrijven dat het verkopen van één product of dienst kan leiden tot het verkopen van meerdere producten of diensten. Bijvoorbeeld gelijkwaardige of complementaire producten en diensten. Zo is er nog veel meer winst te behalen.

Echter is het vandaag de dag tijd voor de volgende stap; memberships en community building.

Door namelijk een community op te bouwen, voelen klanten zich een onderdeel van je bedrijf. Iedereen haalt waarde uit de communicatie die men met elkaar heeft. Met het aanbieden van een membership blijven klanten zo permanent lid. Dit levert jou wederkerende inkomsten op. Iedere maand weer ontvang je een bepaald bedrag.

Dit is het geheim van wederkerende inkomsten. Bouw een community en verlies een klant niet na één aankoop, maar verbindt de klant voor de langere termijn aan je.

IMU leert je hoe je dit doet.

Wat is de Internet Marketing Unie (IMU)?

De Internet Marketing Unie is een digitaal platform. Op dit platform vind je een grote verzameling aan informatie, software en cursussen terug.

De eigenaren van IMU zijn Martijn van Tongeren en Tonny Loorbach. Beiden hebben ze enorm veel ervaring in online marketing. Gezien zij hier reeds miljoenen mee wisten te verdienen, delen ze hun kennis vandaag de dag met anderen.

Tonny & Martijn van de IMU

IMU staat online bekend als een zeer betrouwbaar platform. Het feit dat de informatie afkomstig is van echte experts, draagt hier zeker aan bij. Cursisten melden dan ook massaal dat ze veel aan IMU hebben gehad.

Wat de IMU te bieden heeft:

Inhoud cursus

De inhoud van deze cursus is bijzonder uitgebreid. Het hoofdonderwerp Memberships & Community Building is namelijk onderverdeeld in een groot aantal deelonderwerpen. Hierdoor ga je per onderdeel leren wat er precies van je wordt gevraagd. Een zeer overzichtelijke, waardevolle benadering. Al met al bevat deze cursus de volgende onderwerpen:

#1: Membership-model

Het membership-model is in bijna iedere business wel te integreren. Wanneer je hier nog geen ervaring mee hebt, is dat in het begin waarschijnlijk lastig te zien.

Tonny en Martijn leggen je stap voor stap uit hoe je dit doet. Hoe je ervoor zorgt dat ook jouw business van wederkerende inkomsten kan profiteren. Een membership-model is in de basis geen lastig concept. Het is puur een kwestie van de juiste informatie naast elkaar leggen.

Aan het einde van deze cursus heb je er dan waarschijnlijk ook spijt van dat je niet eerder naar deze informatie op zoek bent gegaan.

#2: Targetting

In het gedeelte over targetting leer je hoe je je gaat positioneren in de markt. Het is namelijk belangrijk om een bepaalde doelgroep af te bakenen. Mensen binnen deze doelgroep voelen zich dan al snel tot jouw business verbonden.

In de cursus vind je 3 kernvragen terug die je hier enorm bij gaan helpen. Het beantwoorden van deze kernvragen is de essentie van goede targetting.

#3: Marketingstrategie

Een goed doordachte marketingstrategie is goud waard. Het is namelijk zonde om maar wat aan te klooien. Om te ‘hopen’ dat iets werkt.

Met een goede marketingstrategie bereik je jouw ideale klant op een effectieve wijze. Je spreekt ze direct aan. Vervolgens voelen ze zich als het ware tot je aangetrokken.

In deze cursus leer je hoe je dit stapsgewijs aanpakt.

#4: Digitale producten

Digitale producten zijn de toekomst. Je ziet ze vandaag de dag al steeds vaker verschijnen. Maar hoe creëer je nu zelf een digitaal programma?

In het gedeelte over digitale producten bespreken Tonny en Martijn hoe dit in z’n werking gaat. Hoe je bijvoorbeeld met een goed idee komt. En hoe je dit idee vervolgens ook daadwerkelijk omzet in een digitaal programma.

Vervolgens behandelen ze in dit gedeelte ook nog hoe je deze digitale producten vervolgens met maximale winst verkoopt.

#5: Leden werven

Leden werven is natuurlijk essentieel om het membership-model te laten werken. Echter gaat dit niet zo makkelijk als het verkopen van losse producten of diensten.

Zo krijg je onder andere te maken met een aantal valkuilen. Een aantal misstappen die je koste wat het kost dient te voorkomen.

Je raadt het al; in dit gedeelte van de cursus komen deze valkuilen ruim aan bod.

Aan het eind heb je alle kennis in huis om de eerste leden te gaan werven.

#6: Salespsychologie

Psychologie is extreem belangrijk om online geld te kunnen verdienen.

Je moet leren hoe mensen denken. En waarom en wanneer ze bepaalde acties ondernemen.

Door dit op de juiste manier in de praktijk in te zetten, ga je je klantenbestand en bijbehorende omzet flink verhogen.

#7: Retentie verhogen

Een klant laten inschrijven voor een lidmaatschap is één. Vervolgens is het ook zaak om de klanten vast te houden. Als ze namelijk geen waarde uit hun lidmaatschap meer halen, zijn ze zo weer weg.

Het verhogen van de retentie is daarom een essentieel onderdeel.

In deze cursus leer je wat hierbij komt kijken. Hoe je leden vasthoudt. En hoe je ze op de langere termijn waarde kunt blijven bieden.

#8: Customer Lifetime Value

Hoe langer een klant lid blijft, hoe meer waarde de klant heeft. De customer lifetime value is daarmee een belangrijke maatstaf. Het doel is om deze ze hoog mogelijk te krijgen.

Hoe optimaliseer je de customer lifetime value? De praktische tips van Tonny en Martijn zijn hierbij zeer waardevol.

#9: Community Building

Het bouwen van een community vormt de kern van het membership-model. Door gelijkgestemden met elkaar te verbinden, haalt iedereen veel waarde uit het lidmaatschap. Het zorgt ervoor dat mensen ook echt blijven hangen.

Community building doe je aan de hand van een bewezen strategie. Een strategie die je in dit gedeelte haarfijn wordt uitgelegd.

#10: Engagement

Daarnaast is het erg belangrijk om jouw community levendig te houden. Je wilt het liefst dat er op dagelijkse basis zoveel mogelijk reacties zijn. Leden blijven dan het gesprek met elkaar aangaan.

Dit kun je bevorderen aan de hand van een aantal maatregelen. De cursus gaat vrij diep in op hoe je dit klaarspeelt.

#11: Gamification

Iedereen houdt van een spelletje. Het heeft dan ook veel zin om ‘gamification’ toe te passen. Hiermee kweek je op een leuke wijze meer engagement.

Spelletjes zijn er in allerlei soorten en maten. En het fijne hiervan is dat ze grotendeels gratis zijn.

Na dit gedeelte van de cursus te hebben gevolgd, weet je precies hoe je dit in de praktijk doet.

Gamification Community Building Cursus Review & Ervaringen IMU

#12: Ambassadeurs

Het kan natuurlijk geen kwaad om mensen lovende woorden over je te laten verspreiden. Dit helpt enorm bij het groeien van de community.

Tevreden gebruikers worden fans. En zij raden het lidmaatschap dan weer bij anderen aan.

Je versnelt dit proces aanzienlijk door bepaalde technieken toe te passen.

Mijn ervaring met de Memberships & Community Building cursus

Nu ik uitvoerig de inhoud van deze cursus heb besproken, is het tijd voor mijn ervaring.

Persoonlijk vind ik het namelijk ook altijd fijn om de ervaring van anderen te horen. Zelf raden de makers van een cursus de cursus natuurlijk altijd aan. Het is hun doel om een verkoop te realiseren. De ervaring van een ander levert dan toch meer inzichten op.

Ik heb zelf van een vriend van mij gehoord dat dit een goede cursus was. Hij had recentelijk zelf een website opgezet, waarop hij informatie verkocht. Op dat moment besefte hij dat er meer uit te halen was.

Aan de hand van deze cursus heeft hij toen zelf een membership-model in zijn website geïntegreerd. En met succes.

Ik besloot daarom om de Memberships & Community Building cursus van IMU te kopen.

Gemotiveerd als ik was, dook ik meteen in de cursus. Ik begon met de eerste paar gedeeltes. Hierin werd me meteen duidelijk dat er veel waarde in zat. Binnen de kortste keren had ik al bijzonder veel nieuwe informatie geleerd.

Met mijn notitieblok in de hand ging ik verder. Sommige tips en technieken schreef ik meteen op. Zo had ik ze vervolgens altijd bij de hand als ik met mijn website aan de slag ging.

Het duurde uiteindelijk nog net geen 3 weken alvorens ik de complete cursus klaar had. De reden dat ik er zo snel doorheen ging, was omdat de informatie me oprecht fascineerde. Ik had meteen door dat deze kennis me heel veel ging opleveren.

Het fijne van deze cursus is dat de informatie allemaal heel praktisch toepasbaar is. Je kunt de meeste technieken en strategieën al direct op jouw website inbouwen. Daarmee blijft het niet alleen bij theorie. Dat is waar ik bij andere cursussen nog weleens last van had.

Al met al zou ik dan ook zeker zeggen dat mijn ervaring positief is geweest. Op een relatief korte termijn wist ik ineens alles over het membership-model. Zaken als targetting en community building waren ineens kraakhelder voor me.

Zo hoeft het alles bij elkaar niet lang te duren voordat je deze kennis zelf in de praktijk voor je ziet werken.

Prijs & garantie

De prijs van deze cursus is €97. Voor een cursus van zo’n hoge waarde een relatief beperkt bedrag. Zeker wanneer je je beseft dat de waarde veel hoger ligt. De €97 valt in het niets vergeleken met de grote bedragen die door middel van lidmaatschappen maandelijks binnen gaan stromen.

Daarbij krijg je bij de Internet Marketing Unie altijd een 14 dagen niet goed, geld terug garantie. Je hebt dus ruim de tijd om voor jezelf te beslissen of je de cursus waardevol vindt. Is dit onverhoopt niet het geval, dan krijg je het volledige bedrag gewoon terug.

geld terug

100%

30 dagen garantie

100% Geld Terug Garantie voor 14 dagen

Jij bent dus geheel risicovrij!

Niet tevreden?

Stuur een mailtje naar de support van de IMU binnen 14 dagen na aankoop en jij ontvangt het volledige bedrag terug op jouw rekening.

Risicovrij dus!

Conclusie Memberships & Community cursus review

Alles bij elkaar is de Memberships & Community cursus een waardevolle investering. Ik heb hier zelf enorm veel aan gehad. Tot op de dag van vandaag ben ik dan ook dankbaar dat mijn vriend deze cursus aan mij aanraadde.

Om nog één keer duidelijk overzichtelijk te maken wat deze cursus te bieden heeft, zet ik graag de voor- en nadelen op een rijtje. Dit doe ik voor mezelf ook altijd voordat ik een belangrijke beslissing maak. Zo weet je precies wat je te wachten staat.

Voordelen

Allereest begin ik met de voordelen. Tijdens het volgen van deze cursus heb ik er heel wat kunnen vinden. Degene die het meest opvielen, waren:

  • De uitstekende prijs-kwaliteitverhouding: Als er iets opvalt aan deze cursus, dan is het wel de uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit. Voor een relatief beperkt bedrag van €97 krijg je een enorme hoeveelheid waarde terug. Ik probeer er altijd naar te kijken op de volgende manier; levert een cursus me meer op dan het kost? In dit geval is het antwoord op die vraag een overweldigende ‘ja’. Door het membership-model vakkundig toe te passen, ga je maand na maand je inkomsten vergroten. En deze cursus reikt je alles aan om dit ook echt op een vakkundige wijze aan te pakken.
  • De uitstekende prijs-kwaliteitverhouding: Als er iets opvalt aan deze cursus, dan is het wel de uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit. Voor een relatief beperkt bedrag van €97 krijg je een enorme hoeveelheid waarde terug. Ik probeer er altijd naar te kijken op de volgende manier; levert een cursus me meer op dan het kost? In dit geval is het antwoord op die vraag een overweldigende ‘ja’. Door het membership-model vakkundig toe te passen, ga je maand na maand je inkomsten vergroten. En deze cursus reikt je alles aan om dit ook echt op een vakkundige wijze aan te pakken.
  • De uitstekende prijs-kwaliteitverhouding: Als er iets opvalt aan deze cursus, dan is het wel de uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit. Voor een relatief beperkt bedrag van €97 krijg je een enorme hoeveelheid waarde terug. Ik probeer er altijd naar te kijken op de volgende manier; levert een cursus me meer op dan het kost? In dit geval is het antwoord op die vraag een overweldigende ‘ja’. Door het membership-model vakkundig toe te passen, ga je maand na maand je inkomsten vergroten. En deze cursus reikt je alles aan om dit ook echt op een vakkundige wijze aan te pakken.
  • De uitstekende prijs-kwaliteitverhouding: Als er iets opvalt aan deze cursus, dan is het wel de uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit. Voor een relatief beperkt bedrag van €97 krijg je een enorme hoeveelheid waarde terug. Ik probeer er altijd naar te kijken op de volgende manier; levert een cursus me meer op dan het kost? In dit geval is het antwoord op die vraag een overweldigende ‘ja’. Door het membership-model vakkundig toe te passen, ga je maand na maand je inkomsten vergroten. En deze cursus reikt je alles aan om dit ook echt op een vakkundige wijze aan te pakken.

Nadelen

Naast de voordelen heeft iedere cursus ook zo zijn nadelen. Het is nooit voor de volle 100% precies waar je naar op zoek bent. Zo vind ik het belangrijk om ook de volgende nadelen te benoemen:

  • Er gaat tijd in zitten: In tijden waarin iedereen op zoek is naar een ‘snel geld verdienen’-methode, valt het nog weleens tegen wanneer je er daadwerkelijk moeite voor moet doen. Geld verdienen middels lidmaatschappen gaat bijvoorbeeld niet vanzelf. Hier moet je wel wat tijd in investeren. Niet veel, maar wel iets.
  • Er gaat tijd in zitten: In tijden waarin iedereen op zoek is naar een ‘snel geld verdienen’-methode, valt het nog weleens tegen wanneer je er daadwerkelijk moeite voor moet doen. Geld verdienen middels lidmaatschappen gaat bijvoorbeeld niet vanzelf. Hier moet je wel wat tijd in investeren. Niet veel, maar wel iets.

Wil je dus graag middels lidmaatschappen en het bouwen van een community meer geld gaan verdienen? Dan is de Memberships & Community Building cursus van IMU precies wat jij nodig hebt. De kans is groot dat je er net als ik al snel profijt van gaat hebben. Voor je het weet, stromen de inkomsten maand na maand binnen.

>>Download hier het gratis e-book over memberships of community building<<


Patrick Kellenaers

Hi! Ik ben Patrick, een online ondernemer die jou graag helpt bij de keuze om een bepaalt product wel of niet te kopen. 

Mocht je een vraag over een review hebben of over mij, laat het gerust achter in de comments.


Veel plezier!


Ook interessant!

Facebook Marketing Cursus Review IMU | Goud waard?! [2021]

Conversie Optimalisatie Cursus Review | Tonny en Martijn IMU [2021]


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten