mei 3

Facebook Marketing Cursus Review IMU | Goud waard?! [2021]

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Facebook Marketing Cursus Review IMU | Goud waard?! [2021]

0  comments

De Facebook Marketing cursus van de Internet Marketing Unie (IMU) staat in deze review centraal. Ik neem je in deze review mee in de ervaring die ik met deze cursus heb gehad.

Facebook marketing maakt intussen een groot deel uit van menig onderneming. Vandaar ook dat er steeds meer vraag is naar de bijbehorende kennis. Er liggen veel kansen. Vanuit deze gedachte besloot ik om deze review te schrijven. Zo heeft iedereen toegang tot een eerlijke beoordeling van deze cursus.

In deze Facebook Marketing cursus review neem ik onder andere met je door wat de inhoud van deze cursus is. En wat de sterke en minder sterke punten betreffen.

Aan het eind heb je dan een mooi overzicht van de kwaliteit van deze cursus.



De opkomst van Facebook Advertising

Zoals gezegd maken steeds meer online ondernemers gebruik van Facebook advertising. Dit heeft puur te maken met het feit dat het zo handig is. Je hebt namelijk toegang tot een enorm gebruikersbestand. Bijna iedereen heeft wel Facebook.

Hierdoor is iedere doelgroep op meer of mindere mate via Facebook advertising te bereiken. Je kunt heel specifiek de groep afbakenen waaraan je je advertenties laat zien.

Daarmee bereik je maximale efficiëntie. De kans dat iemand op je advertentie klikt en uiteindelijk misschien zelfs converteert, is groot.

Facebook advertising is daarom meer en meer een kernonderdeel van de gemiddelde marketingstrategie geworden. Hierdoor neemt ook de concurrentie op dit platform steeds verder toe. Hoe zorg je er dan voor dat je de concurrentie altijd een stapje voor bent?

Door alles te leren over Facebook marketing dat er te leren valt. En laat de IMU hier nu net het juiste platform voor zijn.

Waarom kiezen voor Internet Marketing Unie (IMU)?

De Internet Marketing Unie moet je zien als een digitaal marketingplatform. Op dit platform vind je werkelijk alles wat met online marketing te maken heeft. Denk aan de laatste trends, tips en zelfs complete cursussen. Cursussen die heel diep op een specifiek onderdeel van online marketing ingaan.

De Facebook Marketing cursus is er hier één van.

Deze cursussen zijn stuk voor stuk in elkaar gezet door Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren, de eigenaren van IMU.

Zij zijn zelf ervaringsdeskundige op het gebied van online marketing. Ze hebben reeds enorme inkomsten verdiend via het internet. Hiervoor gebruikten ze websites, Facebook advertising en nog veel meer.

Dat is ook de voornaamste reden dat IMU zo hoog aangeschreven staat. Cursisten merken dat de twee eigenaren echt weten waar ze het over hebben. Dat ze alles zelf in de praktijk hebben getest en meegemaakt. Hierdoor weten ze precies wat wel en niet werkt.

In de vorm van een cursus krijg jij dan zelf toegang tot deze kennis.  

Wat de IMU te bieden heeft:

Tonny & Martijn van de IMU

Inhoud van de Facebook Marketing cursus

Dan is het nu tijd om echt in deze cursus te duiken. Ik kan uiteraard niet tot in detail bespreken wat de inhoud van de cursus is, maar wel kan ik je een idee geven.

Zo is de inhoud van deze cursus in principe ingedeeld in 3 hoofdonderwerpen. Het gaat dan om:

#1: Facebook fanpage marketing

De Facebook pagina van jouw onderneming is een fanpage. Het is voor jouw doelgroep een manier om in contact te komen. Bovendien is het een uiterst waardevol middel om in te zetten met betrekking tot updates en promoties.

Dankzij een goed in elkaar gezette fanpage ga je een hoop positieve ontwikkelingen doormaken. 

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Meer bereik: Hoe meer mensen je bereikt, hoe beter. Je bereik is namelijk de basis. Van daaruit ga je leads ontwikkelen en uiteindelijk klanten. Maar het begint allemaal bij het bereiken van zoveel mogelijk mensen. De Facebook Marketing cursus gaat diep in op hoe je dit voor elkaar krijgt. Hoe je bijvoorbeeld een succesvolle strategie ontwikkelt. En hoe je maand na maand je bereik steeds verder uitbreidt.
  • Meer fans: Daarnaast is het ook een doel om meer fans te krijgen. Mensen die echt om jouw merk geven. Die niet kunnen wachten totdat er een nieuw product of een nieuwe dienst komt. Zij gaan je helpen om een hoge omzet op de langere termijn te waarborgen. Bovendien kan het ook geen kwaad om échte fans te hebben, die jouw posts weer delen met andere Facebook vrienden.
  • Hogere engagement: Tot slot komen we dan bij het laatste punt; hogere engagement. Met engagement bedoelen Tonny en Martijn het aantal vind-ik-leuks, reacties en het aantal keer dat men een bericht deelt. Dit zijn zeer belangrijke indicatoren van een goede Facebook marketingstrategie. Het geeft namelijk aan dat men zich meer verbonden met jouw bedrijf voelt. En dat leidt dan weer tot meer verkopen. In deze cursus staan Tonny en Martijn uitgebreid bij dit onderwerp stil. Voortaan schiet je engagement dan ook de lucht in.

Al met al heeft een Facebook fanpage na het doorlopen van deze cursus geen geheimen meer voor je. Je weet precies hoe je stap voor stap te werk gaat om het maximale uit Facebook te halen.

#2: Facebook advertising

Het tweede hoofdonderwerp van deze cursus is Facebook advertising. Dit is voor veel bedrijven toch waar bij Facebook de focus op ligt. Middels Facebook advertising ben je namelijk in staat om heel direct jouw doelgroep te bereiken.

Dit leidt tot:

  • Meer leads: Een Facebook advertentie is een uitstekende manier om leads te genereren. Bijvoorbeeld door te adverteren met een gratis weggever. In ruil daarvoor ontvang je dan een e-mailadres. Van de totale groep leads die je vervaardigt, hou je dan uiteindelijk flink wat klanten over. In deze cursus leer je hoe je een Facebook advertentie effectief opbouwt. En hoe je jouw ideale doelgroep bepaalt. Daarmee laat je voortaan een geoptimaliseerde advertentie zien aan de doelgroep met de grootst mogelijke interesse in jouw product of dienst. Dit leidt gegarandeerd tot succes.
  • Meer klanten: Zoals gezegd gaat Facebook advertising uiteindelijk ook tot meer klanten leiden. Door te betalen voor een advertentie, kom je direct in contact met de doelgroep. Je hoeft zo niet te wachten tot ze op een organische wijze op jouw website terechtkomen. Facebook advertenties zijn daarmee veel directer en efficiënter. Mits je het op de juiste manier aanpakt natuurlijk. Tonny en Martijn werken intussen al jaren met deze advertenties. Ze nemen stap voor stap met je door hoe je een advertentie maakt en aan welke eisen deze moet voldoen. Vervolgens plakken ze hier ook nog een effectieve advertentiestrategie voor je aan vast.

Facebook advertising kent na deze cursus geen geheimen meer voor je. Je snapt van begin tot eind eindelijk waarom zoveel bedrijven hier zulke successen mee boeken. In combinatie met de juiste kennis heb je met Facebook advertising goud in handen. In welke sector je je ook bevindt.

#3 Facebook chatbots

Tot slot mogen ook zeker de Facebook chatbots niet onbenoemd blijven. Dit is een relatief recente ontwikkeling binnen Facebook, waar je enorm veel voordeel uit kunt halen. 

Je moet dan denken aan:

  • 24/7 klantenservice: Facebook chatbots zijn in staat om 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen te beantwoorden. Ze zorgen er dus voor dat mensen verder worden geholpen. Hierdoor hoef je je niet zelf te focussen op de klantenservice. Het is een zeer efficiënte manier om mensen probleemloos verder te helpen. Hier worden potentiële klanten zelf ook blij van.
  • Leads verzamelen: Tegelijkertijd zorgen Facebook chatbots ook voor leads. Mensen die vragen hebben, zijn vaak wel geïnteresseerd in jouw product of dienst. Op het moment dat ze een antwoord krijgen waarop ze hoopten, is er een kans om een lead te genereren. Via de Facebook chatbots kun je dit allemaal automatiseren. Zo genereer je zelfs terwijl je slaapt dagelijks leads.

Aangezien het gebruik van Facebook chatbots nog relatief nieuw is, staan Tonny en Martijn hier uitgebreid bij stil. Ze nemen onder andere een aantal praktijkvoorbeelden met je door. Je begrijpt dan pas echt wat de waarde hiervan is. Het is een enorm leerzame ervaring.

Zelfs wanneer je nog nooit overwogen hebt om van Facebook chatbots gebruik te maken, ben je na deze cursus enorm enthousiast. Wie is er nu niet geïnteresseerd om de omzet op een automatische wijze te verhogen?

Facebook Marketing Cursus IMU Review

Mijn ervaring met de Facebook Marketing Cursus

Aangezien het hier om een Facebook Marketing cursus review gaat, ben je natuurlijk ook benieuwd naar wat mijn ervaring precies is geweest. Wat ik bijvoorbeeld van alle informatie vond. Was het volledig? En heb ik er iets van opgestoken?

Laat ik bij het begin beginnen.

Als eigenaar van een relatief nieuwe webshop had ik nog maar weinig ervaring met Facebook. Ik had een account en ik keek er voor persoonlijke doeleinden zo'n 15 minuten per dag op. Maar daar hield het ook wel op.

Ik had bijvoorbeeld geen idee hoe Facebook advertenties nu precies in elkaar staken. Het was me allemaal erg onduidelijk. Dit weerhield me er ook continu van om er zelf mee aan de slag te gaan. Voor m’n gevoel ging het dan namelijk maanden duren voordat ik het onder de knie had. Ik ging op zoek naar een alternatief.

Op zo’n beetje ieder forum dat ik kon vinden, stonden positieve berichten over IMU. Ik las bijvoorbeeld dat ze dankzij een Facebook Marketing cursus enorm konden opschalen. En dat ze met hun Facebook content nu eindelijk hun doelen bereikten.

Na enige overweging besloot ik dan ook om deze cursus een kans te geven. De belofte was immers dat het alles bevatte over Facebook Marketing dat je als online ondernemer moet weten. Van het maken van Facebook content tot aan opschalen via Facebook chatbots.

Bovendien was er sprake van een garantieregeling. Hier kom ik later op terug.

Na de aankoop ging ik meteen aan de slag. Gemotiveerd als ik was.

Het viel me al snel op dat Martijn en Tonny echte experts zijn. Je merkt aan alles dat ze extreem veel kennis over Facebook marketing hebben. Dat ze ervaringsdeskundigen zijn.

Ze halen er ook geregeld voorbeelden bij van wat ze zelf meegemaakt hebben. Dat ervaarde ik als bijzonder leerzaam.

Uiteindelijk kostte het me slechts 16 dagen om de complete cursus te doorlopen. Ook al was de cursus zeer uitgebreid, van mij had hij nog langer mogen duren. Ik voelde me met de dag meer een Facebook-expert. Een fijn gevoel, dat ik iedereen kan aanraden.

Vandaag de dag heb ik een groot gedeelte van de cursusinhoud in mijn totale online marketingstrategie ingebouwd. Opschalen met Facebook chatbots is misschien nog wel het beste wat ik ooit heb gedaan. De leads stromen 24/7 binnen.

Al met al zie ik mijn ervaring met deze cursus dan ook als extreem positief. Ik zou het iedereen aanraden, op het moment dat je een volgende stap wilt zetten. Wanneer je van Facebook een platform wilt maken waar je ook echt geldt aan verdient. Waar je het maximale uit haalt.

De prijs & garantieregeling

De prijs van deze Facebook Marketing cursus is €97. Qua online cursus is dat een redelijk gemiddelde prijs. Je hebt cursussen die goedkoper zijn, maar je hebt er ook zeker die een stuk duurder zijn.

De verhouding tussen prijs en kwaliteit valt zeer positief uit. Persoonlijk haal ik veel meer waarde uit de inhoud dan het eenmalige bedrag van €97. Ik zie het dan ook als een hele slimme investering. Een investering die me veel meer oplevert dan dat het me heeft gekost.

Dan de garantieregeling. Bij deze cursus krijg je een 14 dagen niet goed, geld terug garantie. Dit geeft je dus 2 weken de tijd om de cursus te ontdekken. Om te kijken of jij er zelf ook veel uit haalt.

geld terug

100%

14 dagen

garantie

100% Geld Terug Garantie voor 14-Dagen

Volledig vrij van risico's

Jij hebt 2 weken de tijd om te ontdekken of de Facebook Marketing Cursus van de IMU geschikt is voor jou. Is dit het niet? Dan krijg jij netjes jouw geld terug indien jij een refund binnen 2 weken hebt aangevraagd.
Geheel risicovrij dus!

Conclusie Facebook Marketing cursus review

Al met al is de conclusie van deze Facebook Marketing cursus review een positieve. Persoonlijk ben ik erg onder de indruk van de waarde van deze cursus.

Om het allemaal even op een rijtje te zetten, vind ik het fijn om de specifieke voor- en nadelen van deze cursus te benoemen. Hierdoor ze je dan nog één keer overzichtelijk wat deze cursus wel is en wat het absoluut niet is.

Voordelen Facebook Marketing cursus

Deze cursus heeft naar mijn mening een hoop verschillende voordelen te bieden. Te veel zelfs om op te noemen. Echter staken er een paar punten bovenuit.

Ik heb het dan over:

  • Diepgang: Vanzelfsprekend verwacht je in een cursus enige diepgang. Echter overtrof de diepgang mijn verwachtingen. Tonny en Martijn gingen echt tot in detail in op alles wat met Facebook marketing te maken heeft. Het gedeelte over de mogelijkheden met Facebook content is hier een mooi voorbeeld van. Ik heb nooit geweten dat je zoveel verschillende kanten op kunt op Facebook.
  • Expertise cursusleiders: Een ander positief punt is de expertise van de cursusleiders. Zowel Tonny als ook Martijn weten echt waar ze het over hebben. Hun doel is niet om over de rug van anderen even snel geld te verdienen met een cursusje. Ze hebben bloed, zweet en tranen vergoten met hun werk op Facebook. In hun manier van praten hoor je gewoon dat ze jaren ervaring hebben. Precies wat je hoopt op het moment dat je de cursus aanschaft.
  • Overzichtelijke opbouw: Daarnaast viel het me op dat de cursus zo’n overzichtelijke opbouw heeft. Je rolt langzaam steeds dieper in het onderwerp. Dit gebeurt niet te snel, waardoor je het goed kan bijhouden. Zelfs wanneer je nog een relatief groentje bent, zoals ik destijds was. Zaken als opschalen en targetting worden uitvoerig uitgelegd, alvorens ze ermee aan de slag gaan.
  • Praktische toepasbaarheid informatie: Waar het bij een cursus nog weleens aan wil ontbreken, is praktische toepasbaarheid van de informatie. De informatie in de cursus is dan bijvoorbeeld verouderd. In de praktijk is er dan haast niemand meer die het nog op die manier gebruikt. Hier is bij de Facebook Marketing cursus absoluut geen sprake van. De informatie die ze aanreiken, kun je 1 op 1 direct inzetten. De cursus is volledig up to date.
  • Maakt opschalen mogelijk: Opschalen is een van de belangrijkste zaken van een online onderneming. Daar ben ik dankzij deze cursus wel achter. Om dit voor elkaar te krijgen, is automatiseren erg belangrijk. Je hoeft dan niet altijd maar alles zelf te doen. Wanneer je deze cursus aanschaft, begrijp ook jij hoe je dankzij je Facebook marketingstrategie eigenlijk vrij makkelijk kunt opschalen.

Nadelen Facebook Marketing cursus

Naast de bovengenoemde voordelen, is er ook sprake van een aantal nadelen van deze cursus. Ze zijn niet groot, maar toch vind ik het belangrijk om ze even te noemen:

  • Het kost tijd: Het verwerken van alle informatie in jouw eigen onderneming is niet zomaar gebeurd. Hier gaat wel even wat tijd inzitten. Persoonlijk vind ik dat geen probleem. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het ziet zitten om er flink wat uurtjes voor opzij te zetten. Ook al levert het op de lange termijn zoveel op..
  • Fikse investering voor beginners: Op het moment dat je nog geen groot online inkomen verdient, is het mogelijk een fikse investering. Je bent in één keer bijna 100 euro kwijt, zonder dat je een inkomen hebt. Probeer het daarom ook te zien als een investering op de lange termijn. Je gaat hier uiteindelijk enorm veel waarde uit halen.

Wil je jouw kennis over Facebook als marketingtool dus naar een hoger niveau tillen? En wil je op korte termijn maximale waarde uit dit platform halen? Dan heb je met deze cursus van IMU goud in handen!


Patrick Kellenaers

Hi! Ik ben Patrick, een online ondernemer die jou graag helpt bij de keuze om een bepaalt product wel of niet te kopen. 

Mocht je een vraag over een review hebben of over mij, laat het gerust achter in de comments.


Veel plezier!


Ook interessant!

Memberships & Community Building Cursus Review [IMU] |

Conversie Optimalisatie Cursus Review | Tonny en Martijn IMU [2021]


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten