januari 16

Doelgerichte SEO Boek Review | Tonny Loorbach | 2021

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Doelgerichte SEO Boek Review | Tonny Loorbach | 2021

0  comments

Doelgerichte SEO Tonny Loorbach

Welkom bij deze review over het boek 'doelgerichte SEO' van Tonny Loorbach.

Ik ben zelf met dit boek in aanraking gekomen nadat ik mijn eerste eigen website begon.

Ik wist helemaal niets van SEO af en ik besloot in mijzelf te investeren door middel van het aanschaffen van dit boek.

Leestijd: 7 minuten

Jij hebt jezelf ook al verdiept in SEO en je weet dat het ontzettend belangrijk is voor de website die je in bezit hebt.

In dit artikel neem ik graag samen met jou een kijkje in het boek van Tonny Loorbach.

Het boek, bestaande uit 13 hoofdstukken en maar liefst 184 pagina's bestaat uit bewezen tests vanuit de praktijk.

En ik kan je nu alvast verklappen dat dit boek echt ideaal is voor iedereen die meer wil leren over SEO. Doordat alles is bewezen vanuit de praktijk, kun je het direct implementeren en zie je ook de resultaten direct terug.

Wat je in deze review gaat leren:

  • Wie is Tonny Loorbach;
  • Wat ga je leren van het boek;
  • Mijn ervaringen met het boek doelgerichte SEO
  • Conclusie over het boek.

Mocht jij van deze intro al helemaal om zijn, dan geef ik jou de mogelijkheid om het boek alvast te bestellen via onderstaande knop!

Wie is Tonny Loorbach?

Tonny Loorbach is een ondernemer die gespecialiseerd is in onder andere neuromarketing en online marketing.

Hij heeft in 2010 de IMU opgericht en inmiddels runt hij dit bedrijf samen met Martijn van Tongeren. De IMU is op dit moment een van de grootste marketingbedrijven van Nederland.

Naast ondernemer, is Tonny schrijver, spreker en investeerder. 

Je mag dus wel stellen dat dit boek geschreven is door een persoon die kennis heeft van zaken.

Het bedrijf de IMU heeft ook nog een aantal dochterondernemingen waar Tonny en Martijn samen eigenaar van zijn:

  • Phoenix B.V.
  • Plug & Pay B.V.
  • The Huddle B.V.

Hoeveel kost het boek?

Gelukkig is Tonny schappelijk geweest en heeft hij besloten de prijs van het boek niet drastisch hoog te maken.

Ik denk dat ze het makkelijk voor €39,99 hadden kunnen verkopen.

Maaaarrr, voor slechts €19,99 bij onder andere bol.com heb jij het boek al in huis!

Wat ga je in het boek 'doelgerichte seo' leren?

Allereerst moge het duidelijk zijn dat je gaat leren hoe SEO van A-tot-Z in zijn werking gaat.

Dit heeft Tonny onder weten te verdelen in 13 hoofdstukken.

Het eerste hoofdstuk gaat over de tijd van de internetondernemer zoals jij en ik. Dit heeft nog niets met SEO te maken, het is slechts een intro zoals ieder ander boek.

Vanaf hoofdstuk 2 gaat het pas beginnen. In dit hoofdstuk gaat het over het fundament waarin je een niche kiest en de basis van SEO onder de knie krijgt.

Het derde hoofdstuk heeft alles te maken met een keywordchecklist. Je begint met het schrijven van je eerste artikel en door het opvolgen van de stappen in dit boek, sla je geen enkel belangrijk SEO-onderdeel over.

In het vierde hoofdstuk leer je meer over rijke content. Je leert hier meer over afbeeldingen, video SEO en de lengte van je tekst. Dit is vooral interessant omdat er een grote kans is dat jouw concurrenten nog niets doen met video SEO. Hier liggen kansen!

In hoofdstuk 5 leer je meer over de SEO-structuur. Denk hierbij aan het maken van een kennisbank en het implementeren van interne links in al jouw artikelen. Je leert hoe je ervoor zorgt dat jouw website een SEO-spinnenweb wordt.

In het 6e hoofdstuk leer je hoe belangrijk backlinks zijn voor de SEO van jouw website en hoe je aan backlinks kunt komen. Let op: Het kopen van backlinks heeft op den duur negatieve gevolgen.

Hoofdstuk 7 is het kortste hoofdstuk van dit boek en gaat over interactie. Met interactie wordt voornamelijk de reacties onder een blogartikel bedoelt. Reacties onder een bericht zijn namelijk altijd goed voor SEO.

In hoofdstuk 8 leer je meer over Social Media en SEO, in dit boek ook wel SEOcial genoemd. Wat is het belang van Social Media en heeft het daadwerkelijk effect?

In het 9e hoofdstuk neemt Tonny je mee in de contentstrategie. Hij gaat dieper in over de content van webshops, gastbloggers en het uitbesteden van content.

In hoofdstuk 10 gaat het over de kwaliteitsstrategie van jouw website. Hier worden met name belangrijke zaken als dwell time (verblijftijd op een pagina) en evergreen content behandelt.

In het 11e hoofdstuk leer je meer over de leesbaarheid en techniek. Je leert hoe je een schone code creëert en wat het belang van rich snippets en de snelheid van jouw website is.

In hoofdstuk 12 gaat het over SEO voor mobiel. Vandaag de dag is dit ontzettend belangrijk omdat er via de telefoon meer dan ooit tevoren wordt gezocht op Google. 

Het laatste hoofdstuk gaat over Google RankBrain. Dit is een zelflerende machine die bepaalt op welke plaats jouw artikelen in Google komen.


Kort maar krachtig is dit de inhoud van het boek beschreven in slechts 450 woorden.

Mijn ervaringen met het boek

Zoals ik eerder in dit artikel al aangaf, heb ik dit boek gekocht omdat ik mijn kennis omtrent SEO wilde verbreden.

Het eerste wat ik heb gedaan toen dit boek bij mij thuis op de mat lag, was de verpakking eraf scheuren en direct gaan lezen.

Ik had destijds een aantal blogberichten online staan en ook mijn website stond dus al live.

Perfect om te starten en om te implementeren.

Na ieder hoofdstuk ben ik de leerstof gaan implementeren zodat ik zeer zeker niets over zou slaan.

Het heeft me in totaal 10 uur geduurd om alles aan te passen en het hele boek uit te lezen.

Nadat Google mijn website opnieuw had gecrawld, steeg ik direct in de zoekresultaten.

Zo ging een review (overigens niet van deze website) van plek 14 in Google direct naar de 6e plek.

Inmiddels staat deze review, na wat updates en optimalisaties op de eerste plek in Google.

Ik kan dus stellen dat ik door dit boek ontzettend veel kennis van SEO heb opgedaan.

Ook als ik nu iets niet zeker weet, pak ik het boek er bij en zoek ik het op.

Dit boek is dus echt geschikt voor iedereen die graag zijn/haar eigen website wil optimaliseren en leergierig is om meer te ontdekken over SEO.

Eindoordeel: Doelgerichte SEO van Tonny Loorbach

Ieder persoon die zichzelf internetondernemer, online marketeer of SEO-specialist wil noemen, moet dit boek gelezen hebben.

Het is een absolute eye-opener en ik weet zeer zeker dat iedere website nog beter geoptimaliseerd kan worden omtrent SEO.

Het is namelijk een feit dat een website nooit voor de volle 100% klaar is.

Wil jij, net als ik na het lezen van dit boek betere resultaten behalen in Google?

Schaf dan direct dit boek aan en binnen één werkdag ligt hij bij jou op de vloer en kun je aan de slag gaan!

Ik wil hoger scoren in Google


Patrick Kellenaers

Hi! Ik ben Patrick, een online ondernemer die jou graag helpt bij de keuze om een bepaalt product wel of niet te kopen. 

Mocht je een vraag over een review hebben of over mij, laat het gerust achter in de comments.


Veel plezier!


Ook interessant!

Memberships & Community Building Cursus Review [IMU] |

Facebook Marketing Cursus Review IMU | Goud waard?! [2021]


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten