maart 6

Cursus Content Marketing Review IMU | Zichtbaar in Google?! [2021]

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Cursus Content Marketing Review IMU | Zichtbaar in Google?! [2021]

0  comments

Content Marketing en SEO zijn de fundering voor vindbaar en zichtbaar worden in Google. Door beide termen op de juiste manier toe te passen, maak jij van jouw website een absolute bezoekersmagneet.

In deze review over de cursus Content Marketing van de IMU bespreek ik al te graag de ins and outs van de cursus samen met jou.

Het valt me op dat veel online ondernemers niet bezig zijn met SEO en het schrijven van content die zowel vindbaar is als converteert.

Juist door dat goed te doen, kun jij duizenden extra euro's per maand verdienen met jouw business.

Maar je moet natuurlijk wel weten hoe je dat doet.

En laten juist Tonny en Martijn dat als geen ander weten.

Zij passen al vanaf de oprichting van de IMU SEO en Content Marketing toe.

Mede daardoor staat het bedrijf vandaag de dag op vele plaatsen hoog in Google en trekken zij maandelijks honderdduizenden bezoekers naar de IMU.

Gelukkig zijn zij niet te beroerd en delen ze alle opgedane kennis met ons.

Hoe de cursus is opgebouwd en waar je na het volgen van de cursus staat, licht ik in een later stadium van dit artikel toe.

Wat je nog meer tegen gaat komen:

  • De betekenis van content marketing;
  • Waarom content marketing zo belangrijk is;
  • Wat de IMU is;
  • Waar de cursus inhoudelijk over gaat;
  • Mijn ervaringen met de cursus Content Marketing

Direct aan de slag gaan voor 97 euro zonder het hele artikel te lezen? 

Klik dan op onderstaande button en maak van jouw website een converterende bezoekersmagneet.



De betekenis van content marketing

Voor velen (en dat was ook voor mij zo) was content marketing een begrip dat ik met een korreltje zout nam omdat ik het allemaal wel geloofde en het mij niet zo spannend leek.

Een artikel schrijven kan iedereen, dus waarom zou je daar een cursus over moeten volgen?

Nou...

Als je niet vindbaar en zichtbaar wordt in Google dan weet je dat er aan de bel moet worden getrokken.

Samen met SEO is dit een key voor jouw online business.

Contentmarketing bestaat uit allerlei soorten marketing waarbij men inhoud of informatie (= content) schrijft voor de consument en publiceert. 

Je hebt content in verschillende variaties, namelijk:

  1. 1
    In de vorm van tekst;
  2. 2
    In de vorm van audio;
  3. 3
    Nieuwsberichten;
  4. 4
    Blogberichten;
  5. 5
    Knowledge base;
  6. 6
    Casestudy's;
  7. 7
    Handleidingen;
  8. 8
    Video's

Contentmarketing kan verschillende doeleinden hebben. Je kunt het toepassen voor de branding van jouw bedrijf maar ook om (potentiële) leads aan te trekken.

Het is hierbij niet de bedoeling dat je een product gaat verkopen. Je geeft informatie of advies zodat je een vertrouwensband opbouwt. Wat je kunt doen is een e-book aanbieden in ruil voor het e-mailadres van de desbetreffende lead zodat je een warmere band op kunt gaan bouwen.

Zoals ik al eerder aangaf, staat SEO daarbij hoog in het vaandel. Het is dus van belang dat je de SEO ook op orde hebt.

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Ieder bedrijf wil leads verkrijgen en juist door online marketing toe te passen is dat vele malen handiger dan 10/15 jaar geleden.

Een paar simpele wijzigingen op jouw website kunnen er al voor zorgen dat het aantal leads sterk oploopt.

Wat gaat er dan gebeuren?

Juist, de omzet gaat omhoog en jij kunt als bedrijf zijnde meer winst gaan maken.

SEO & Content Marketing

Het kan dat jij enorm goed bent in het toepassen van content marketing, maar dat je daarbij de SEO laat schieten.

Helaas ga je dan niet vindbaar worden in de zoekmachines.

Ook bij dit artikel wat je nu leest, zal ik SEO op de juiste manier toe moeten passen zodat het hoog komt te staan in de zoekmachines en dat het vindbaar wordt voor jou en mij.

En laten we nu zeggen dat dat gelukt is, want je hebt het gevonden!

Hoe ik dit precies heb gedaan?

Ook mijn SEO kunde heb ik te danken aan de IMU.

Ik ben lid van IMU+ en dit houdt in dat ik toegang heb tot iedere cursus. 

De cursus Meester in SEO heb ik helemaal gevolgd en ik durf inmiddels wel te stellen dat ik een expert ben op het gebied van SEO.

Tonny & Martijn van de IMU

Tonny & Martijn staan aan het roer bij de IMU.

Het bedrijf werd aanvankelijk opgericht door Tonny in 2010. Enkele jaren later, na diverse pogingen werd Martijn aangenomen bij de IMU.

Hij begon helemaal onderaan de ladder als klantenservicemedewerker.

Tonny had goed in de gaten dat dit een slimme jongen was en ging al vrij vlot verder met hem in zee.

Een poosje later stond Martijn naast Tonny, als directeur!

Tonny & Martijn van de IMU

Inmiddels groeit het bedrijf zo hard dat zij meer dan 30 medewerkers in dienst hebben genomen. 

De IMU blijft innoveren en is daarmee ook een begrip in de Online Marketingwereld van Nederland.

Tonny over Content Marketing

Wist je dat content marketing gemiddeld 62% goedkoper is dan traditionele marketing en maar liefst 3x zoveel leads genereert?

Anyway. De cursus content marketing bestaat uit 9 verschillende lessen.

Ik ben het gewend om cursussen te volgen waarbij er gepresenteerd wordt via een presentatie zodat je zelf mee kunt lezen.

Dat is in dit geval niet zo.

Een seminar dat voor 200 bezoekers werd gehouden in Amsterdam is opgenomen en deze beelden zijn hergebruikt om te verwerken in de cursus.

De eerste 3 lessen (in totaal zo'n 1.5uur) gaat ontzettend diep in op contentmarketing.

Wat je hier onder andere te horen krijgt:

  • Hoe wordt je de #1 op het gebied van autoriteit in jouw branche?
  • Het verkrijgen van meer shares, likes en reacties op al jouw social media kanalen;
  • Wat de kracht van epic content ten opzichte van snackable content is;
  • Hoe zorg je ervoor dat Google jouw teksten gaat begrijpen?
  • Hoe je met native marketing veel meer resultaat uit jouw bezoekers haalt;
  • Het bouwen van een content marketing funnel - van bezoeker naar betalende klant;
  • Hoe je jouw online business volledig gaat automatiseren;
  • Het opzetten van een entertainmentfactor die online veel meer opvalt;
  • Domineren in Google zonder zelf maar één letter op (online) papier te zetten.
Contente Marketing Cursus IMU Tonny Loorbach

De Content Bakery

Na de 3 video's over contentmarketing komt Martijn aan het woord.

Martijn is gespecialiseerd op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en weet als geen ander hoe de content bakery van de IMU in elkaar steekt.

Deze video van 46 minuten gaat voornamelijk over het maken van evergreen content en uiteraard de content bakery.

Want als jij een online ondernemer bent, weet je dat een social media post na een paar dagen helemaal weg is en dat er niets meer mee gaat gebeuren.

Met evergreen content is dat helemaal anders.

De IMU past dit slim toe aan de hand van de IMU Podcast en Martijn legt ook uit hoe dat in zijn werking gaat.

Content Bakery Martijn

Daarnaast leer je ook hoe je van verschillende soorten content weer nieuwe content kunt maken.

Denk bijvoorbeeld aan een video.

Je kunt deze plaatsen op YouTube. Over de video schrijf je een artikel, maak je een Podcast en een Social Media post

Zo heb je dus met 1 stukje content drie verschillende soorten nieuwe content gemaakt wat in totaal uitkomt op 4 soorten van contentmarketing.

Bonus: De Facebook Content Strategie

Tussen de bedrijven door wordt er opeens een bonus tussen gepropt.

Een tijdje geleden hielden Tonny en Martijn een seminar over Facebook en daar kwam het begrip 'content marketing' ook aan bod, maar dan gericht op Facebook.

In een video van maar liefst 1.5 uur leer je hoe je content op een slimme manier toe past op Facebook.

Enkele strategieën die je gaat leren in de bonusvideo:

  1. 1
    Het verkrijgen van fans via Facebook
  2. 2
    Landingspagina's maken op Facebook
  3. 3
    Het organiseren van een quiz 
  4. 4
    360 graden videobeelden delen op Facebook
  5. 5
    Conversies op Facebook verplaatsen naar YouTube of je eigen website

Doe je voordeel met deze bonus. Tussendoor worden er ook vragen beantwoord van de mensen die aanwezig zijn in de zaal en daar leer je ook ontzettend veel van.

Het SEO Gedeelte 

Het SEO gedeelte in de cursus bestaat uit 3 video's die elk ongeveer een half uur duren.

In deze 3 video's, die ook opgenomen zijn vanuit eerdere seminars bespreekt Martijn van alles en nog wat over SEO.

Er worden tussendoor Q&A's gehouden zodat vrijwel alles wat belangrijk is aan bod is gekomen.

In deze 3 video's ga je onder andere het volgende leren:

  • Je ontdekt de beste SEO-technieken om hoger te scoren in Google;
  • Hoe krijg je goede backlinks?;
  • Zorgen dat je gevonden wordt op duizenden extra zoekwoorden;
  • Hoog scoren met SEO dankzij SEO mobiel;
  • Het belang van een SSL-certificaat;
  • Scoren in de lokale zoekresultaten (local SEO);
  • Hoe ziet de toekomst van Google er uit?;
  • Welke tools en software kun je het beste gebruiken om hoger te scoren?;

Een van deze tools is becontentking.nl. Met deze jongens werkt Martijn vaker samen omdat zij Martijn als de SEO-expert van Nederland zien.

SEO bij Content Marketing Martijn

Hoeveel kost de cursus?

Niet schrikken, naar mijn mening kost het je namelijk niets naar wat je er voor terugkrijgt.

De cursus kost slechts 97 euro en in ruil daarvoor ontvang jij maar liefst 6 uur aan videomateriaal om contentmarketing en SEO op de juiste manier toe te passen.

Een schrijnend bedrag en dit haal je er gemakkelijk uit.

Maar juist dat heb je volledig in eigen handen!

Garantieregelingen

Het kan zijn dat jij niet helemaal tevreden bent met de cursus en graag je geld terug wilt.

Dit kan.

100% Niet-Goed-Geld-Terug-Garantie

Lukt het niet om de inhoud te implementeren of is het toch niet wat je ervan had verwacht? Dan heb je de mogelijkheid om te profiteren van de 14 dagen niet-goed-geld-terug-garantie. Stuur even een mailtje naar de IMU en dan komt het allemaal goed.


100 % geld terug

Onthoud wel dat het volledig aan jezelf ligt als het niet lukt. Je hebt de inhoud dan niet op de goede manier toegepast en dan ga je inderdaad geen resultaten behalen.

Is de cursus Content Marketing je geld waard?

Ik ben geen kei in het schrijven van artikelen. SEO ligt mij meer, maar toch schrijf ik iedere week graag een paar artikelen omdat ik dat leuk vind.

Het is dan wel van belang dat de content in deze artikelen sterk is in samenhang met de SEO.

Als ik de eerste artikelen bekijk die ik ooit heb geschreven (staan gelukkig niet meer live) dan is het echt ontzettend triest om te bekijken waar ik toen mee bezig was.

SEO werd niet goed toegepast en ook de tekst inhoudelijk was allesbehalve sterk.

Juist door op zoek te gaan naar de juiste coaching kwam ik bij de IMU uit en dat zorgt ervoor dat ik ontzettend hard ben gegaan op het gebied van SEO en Content Marketing.

Een van de eerste artikelen die ik daarna schreef, staat nu op de eerste plek in Google.

Dat heb ik volledig te danken aan de SEO en Content Marketing cursus van de IMU.

Is de cursus dus je geld waard?

Absoluut. Mij is het gelukt om de inhoud op de goede manier toe te passen en daar pluk ik nu en in de toekomst de vruchten van.

En als ik dat kan, dan kan jij dat ook.

Zijn anderen het met me eens?

De Content Marketing Cursus is al door ontzettend veel mensen gevolgd en velen zijn hier ook met mij positief over en behalen flinke resultaten.

Content Marketing Ervaringen IMU
Cursus Content Marketing Ervaringen

Conclusie: Content Marketing Cursus van de IMU 

Vind jij dat je te weinig leads krijgt op jouw website, terwijl het potentieel om te groeien zeer zeker aanwezig is?

Weet jij niet hoe je op de juiste manier SEO en content marketing toepast in jouw eigen business?

Ga dan direct aan de slag met de cursus content marketing van de IMU.

In de cursus leer je van A tot Z hoe je content marketing in combinatie met SEO toepast zodat jouw conversie de lucht in schiet en jij meer leads gaat verkrijgen.

Het succes ligt hierbij volledig in jouw eigen handen.

Bekijk je de video's en doe je daar verder helemaal niets mee?

Dan heb je 100 euro en 6 uur van je tijd weggegooid wat jou helemaal niets heeft gebracht.

Implementeer je de kennis die je op hebt gedaan?

Dan zal je na verloop van tijd gaan merken dat jouw business vindbaar en zichtbaar wordt in Google en dat jij steeds meer (potentiële) leads naar jouw website toe trekt.

Meer leads verkrijgen via jouw website?

Start direct met de cursus content marketing van de IMU en word beter zichtbaar en vindbaar in Google!


Patrick Kellenaers

Hi! Ik ben Patrick, een online ondernemer die jou graag helpt bij de keuze om een bepaalt product wel of niet te kopen. 

Mocht je een vraag over een review hebben of over mij, laat het gerust achter in de comments.


Veel plezier!


Ook interessant!

Memberships & Community Building Cursus Review [IMU] |

Facebook Marketing Cursus Review IMU | Goud waard?! [2021]


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten