april 17

Conversie Optimalisatie Cursus Review | Tonny en Martijn IMU [2021]

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Conversie Optimalisatie Cursus Review | Tonny en Martijn IMU [2021]

0  comments

IMU Conversie Optimalisatie Cursus

Welkom bij deze review over de Conversie Optimalisatie cursus van de IMU van Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren. In dit artikel bespreek ik alles wat jij moet weten over deze cursus.

Zelf heb ik hem een tijdje geleden ook gevolgd. Na het implementeren van de kennis in mijn eigen business deel ik graag mijn ervaringen met jou en wat het mij gebracht heeft.

Het trekken van bezoekers naar bijvoorbeeld je website is één. Echter komt daarna meteen een heel belangrijk ander punt; bezoekers laten converteren.

Het aantal bezoekers dat je trekt is waardeloos, wanneer je vervolgens geen conversies maakt. De conversies zijn namelijk uiteindelijk waar je naar op zoek bent. Ze zorgen voor de inkomsten.

Dit is dan ook direct het gebied waarop online ondernemers veel laten liggen. De conversie optimalisatie is bij de meesten verre van ideaal. Het is dan meer dan de moeite waard om hier aandacht aan te besteden.

In deze Conversie Optimalisatie cursus review neem ik je mee in mijn ervaring met deze cursus. Ik ga uitgebreid in op de inhoud en vertel je wat je nu eigenlijk aan deze cursus hebt.

Aan het einde van deze review ben je dan zelf in staat om te beslissen of je er wel of niet wat aan hebt.



Maar voordat het zover is; wat is conversie optimalisatie nu eigenlijk?

Wat is conversie optimalisatie?

Met conversie optimalisatie wordt gedoeld op alle activiteiten die je kunt ondernemen om de conversiecijfers op je website te verbeteren. En conversies zijn dan bepaalde acties die je bezoekers kunnen doen.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Inschrijven voor een mailinglijst
  • Een product kopen
  • Een offerte aanvragen

Je converteert een bezoeker dus naar een prospect of een klant.

Met conversie optimalisatie ga je het gemiddelde aantal conversies per bezoeker verhogen. In verhouding ga je dus meer bezoekers converteren. Een voorbeeld hiervan is dat je het conversieratio van 1% naar 2% tilt. Dit lijkt misschien niet zoveel, maar het kan in de praktijk grote gevolgen hebben.

Bij een dergelijke verdubbeling van het conversiecijfer maak je 2x zoveel verkopen. En dat terwijl je product of dienst verder hetzelfde blijft.

Conversie optimalisatie is daarmee extreem belangrijk om het maximale uit jouw product te halen.

Bij de Internet Marketing Unie (IMU) weten ze als geen ander hoe je dit voor elkaar krijgt.

Waarom kiezen voor de Internet Marketing Unie (IMU)?

De Internet Marketing Unie is een online marketingplatform. Oprichters Martijn van Tongeren en Tonny Loorbach leren online ondernemers op dit platform alles over online marketing.

Als ervaringsdeskundigen op dit gebied weten ze precies hoe deze wereld in elkaar steekt. Welke stappen je moet nemen om online succesvol te zijn. Hier zit een enorme hoeveelheid specialistische kennis achter.

Het doel van Martijn en Tonny is om deze specialistische kennis met de wereld te delen. In de vorm van cursussen bieden ze zo zeer waardevolle informatie aan. Deze informatie stelt je in staat om ook zelf alles over online marketing te weten te komen.

De Conversie Optimalisatie cursus is dan ook door beide heren in elkaar gezet.

Hierin verzamelen ze alle kennis die ze door de jaren heen zelf hebben vergaard. Daarbij gaat het dus om theorie, die ze persoonlijk in de praktijk succesvol hebben zien zijn.

Sterker nog, deze informatie is tot op de dag van vandaag bijzonder succesvol.

De Internet Marketing Unie heeft door de jaren heen dan ook een zeer betrouwbare reputatie opgebouwd. Aangezien ze diepgaande theoretische kennis weten te combineren met mogelijkheden in de praktijk, hebben veel online ondernemers hier al veel aan gehad.

Wat de IMU nog meer aanbiedt:

Inhoud cursus Conversie Optimalisatie

Uiteindelijk ben je in deze Conversie Optimalisatie cursus review waarschijnlijk vooral benieuwd naar de inhoud van de cursus. Vandaar dat ik deze er eerst even bij pak, alvorens ik dieper inga op mijn persoonlijke ervaring met deze cursus als geheel.

De inhoud van deze cursus bestaat in de basis uit 3 hoofdonderwerpen:

  1. 1
    Conversie: Op het gebied van conversie valt veel te winnen. En op een groot aantal verschillende manieren. Deze cursus bekijkt het behalen van conversies uit verschillende hoeken. Grote kans dat je hiermee je persoonlijke mogelijkheden flink uitbreidt.
  2. 2
    Neuromarketing: Daarnaast staat ook neuromarketing in deze cursus centraal. Mensen ondernemen bepaalde acties aan de hand van neurowebdesign technieken. Je maakt het bezoekers als het ware zo makkelijk mogelijk om een gewenste actie te ondernemen. Webpsychologie is extreem waardevol.
  3. 3
    Online sales: Tot slot gaat deze cursus ook dieper in op specifieke salestechnieken. Technieken die zelfs voor gigantische pieken in je omzet kunnen zorgen. Daar heeft uiteindelijk iedereen wel oren naar.

Je leert om jouw website als marketingmachine te zien. In deze cursus leren Tonny en Martijn je de methoden die zij ook zelf nog steeds gebruiken om dagelijks nieuwe klanten te trekken.

Dit is ondergebracht in de volgende onderwerpen:

#1: Targetting

In het eerste gedeelte over targetting leer je wat nu echt jouw ideale bezoeker is. Door jouw website hiervoor te optimaliseren, wordt deze vele malen effectiever.

Wat zijn de interesses van deze bezoeker? Waar is die persoon naar op zoek? En hoe kun jij hier zo goed mogelijk in voorzien?

Denk altijd vanuit de klant zelf. In plaats van vanuit puur het aanbieden van een product op een website.

#2: Conversie-gericht design

Vervolgens kom je meer te weten over een conversie-gericht design. De gemiddelde bezoeker heeft te maken met enorm veel afleidingen. Zorg er daarom voor dat je deze afleidingen op jouw website minimaliseert.

Maak de kans zo klein mogelijk dat een bezoeker afwijkt van het perfect af te leggen traject. Het traject dat leidt tot een conversie.

Conversie Optimalisatie Cursus IMU

#3: (neuro)webdesign trends

De ene webdesign trend volgt tegenwoordig de andere op. Daarbij spelen neurowetenschappen een belangrijke rol. Iets werkt niet zomaar. Hier zit een bepaalde gedachte achter.

In dit gedeelte van de cursus leer je daarom alles over de voorwaarden van een effectieve website. En hoe een specifieke webdesigntrend daarbij een rol speelt.

#4: Landingspagina’s

Een bezoeker komt in principe terecht op een landingspagina. Vanaf het moment dat de bezoeker daarop ‘landt’, is het doel om een conversie te verkrijgen.

De ideale landingspagina ziet er op een specifieke manier uit. Het moet aan een aantal belangrijke eisen voldoen. Tonny en Martijn laten je weten wat deze eisen precies zijn.

#5: Marketing funnels

Marketing funnels zijn niet alleen het heden, maar ook de toekomst. Uiteindelijk moet het altijd het doel zijn om je marketing funnel te automatiseren. Dan loopt alles namelijk gewoon vanzelf.

De ideale marketing funnel automatiseert de complete customer journey. De conversie van bezoekers tot betalende klanten loopt dan in principe op de achtergrond. Mits je deze uiteraard op de juiste manier opbouwt. Tonny en Martijn staan hier uitgebreid bij stil.

#6: Conversie Triggers

Een conversie trigger is in staat om een bezoeker die juist stap te laten nemen. Echter is dit een heel precies werkje.

De trigger moet op het juiste moment, op de juiste plaats en op de juiste manier plaatsvinden. Je leert hoe je dit goed aanpakt. Het is waardevolle kennis, die je nog in lengte van jaren kunt toepassen.

#7: WebPsychologie

Mensen nemen beslissingen op basis van gedachtes en overtuigingen in hun hoofd. Door middel van WebPsychologie leer je om bezoekers te sturen. Om ze te laten doen wat je wilt dat ze doen. Daar komen hele precieze technieken en processen bij kijken.

Wordt een absolute meester op dit gebied dankzij dit gedeelte van de cursus.

#8: Neuromarketing

Neuromarketing speelt in op de emoties van mensen. Ze overtuigen bezoekers van een bepaalde waarheid. Je drukt als het ware de juiste emotionele knoppen in. Hierdoor zijn ze op een bepaalde manier met jouw product verbonden.

Neuromarketing technieken zorgen voor een maximale conversie optimalisatie.

#9: Sales Boosters

Tot slot staan Tonny en Martijn in deze cursus ook nog even stil bij sales boosters. Het is namelijk een goed idee om door middel van online acties net wat meer interesse op te wekken.

Hierdoor hoef je amper nog moeite te doen om verkopen te realiseren. Sales boosters hebben een enorme aantrekkingskracht op jouw bezoekers. Maar hoe zien deze er in de praktijk dan precies uit?

De cursus laat dit stap voor stap zien.

IMU conversie optimalisatie

Mijn ervaring met de Conversie Optimalisatie cursus

Zelf heb ik de Conversie Optimalisatie cursus van Tonny en Martijn van begin tot eind doorlopen.

De reden dat ik deze cursus heb aangeschaft, is omdat ik merkte dat mijn conversiecijfers niet goed waren. Het gevoel bekroop me dat er meer uit mijn website te halen viel. En het zou toch zonde zijn als ik op deze manier honderden en misschien wel duizenden euro’s mis zou blijven lopen.

Vervolgens besloot ik dus om op zoek te gaan naar informatie over het verbeteren van mijn conversiecijfers.

Direct kwam de Conversie Optimalisatie cursus naar boven. Toen ik zag dat deze van de Internet Marketing Unie was, vormde zich meteen een glimlach op mijn gezicht. Mijn ervaringen met IMU zijn voor de volle 100% positief.

Daar komt nog bij dat ze ook een betrouwbare reputatie hebben. Niet alleen staan de cursussen van de IMU als kwalitatief hoogstaand bekend, maar ook vaak genoeg als baanbrekend. Je vindt er geregeld informatie terug die nergens anders te vinden is.

En dan was de prijs voor precies de cursus die ik nodig had ook nog maar eens €97. Ik besloot de Conversie Optimalisatie cursus te kopen.

Het kostte me uiteindelijk 12 dagen om de complete cursus door te komen. Dit klinkt misschien snel, maar het had zeker nog sneller gekund. Ik vind het persoonlijk namelijk erg fijn om ook aantekeningen te maken. Zo hoef ik de cursus niet iedere keer opnieuw te kijken om bepaalde informatie te achterhalen.

Het viel me specifiek op dat Tonny en Martijn zoveel wisten over conversie optimalisatie. Voorheen zag ik dit vooral als een soort van niche. Als een relatief klein gedeelte van online marketing.

Echter is mijn mening nu volledig anders.

Er is zoveel dat je kunt doen om het conversieratio van je website te verbeteren. En het is dan al helemaal fijn als je op korte termijn resultaat ziet. Zelfs de kleinste tweaks zorgden bij mij al voor meer verkopen.

Prijs & garantie

Zoals gezegd kost deze Conversie Optimalisatie cursus slechts €97. Voor dat bedrag ga je jouw conversiecijfers enorm omhoog helpen. Het is het bedrag dan ook meer dan waard. Bereken maar voor jezelf wat een verdubbeling van je conversieratio bijvoorbeeld zou betekenen.

Daarbij biedt de Internet Marketing Unie altijd een niet goed, geld terug garantie van 14 dagen. Je hebt binnen deze periode dus altijd de mogelijkheid om je geld terug te vragen.

30 dagen garantie

Conclusie Conversie Optimalisatie cursus review

Dan zijn we nu aanbeland bij de conclusie van deze Conversie Optimalisatie cursus review. Om echt duidelijk te maken wat je nu wel en niet aan deze cursus hebt, zet ik de voor- en nadelen graag voor je op een rijtje. Je kunt dan zelf inschatten aan welke voor- en nadelen je de meeste waarde hecht.

Voordelen

Allereerst bekijken we de specifieke voordelen van deze cursus. Dit zijn er nogal wat. Dat is althans mijn mening, na de cursus volledig te hebben doorlopen. Qua voordelen mogen de volgende punten zeker niet ontbreken:

  • Diepgaande stof: Zoals al eerder even kort aangegeven, viel het me op hoeveel informatie deze cursus bevatte. Het gaat echt om zeer diepgaande stof. Onderwerpen waar ik voorheen zelfs helemaal niets vanaf wist. Na het doorlopen van deze cursus voel ik me dan ook een echte expert op het gebied van conversie optimalisatie. Voor m’n gevoel heb ik niets anders nodig om mijn conversieratio zo hoog mogelijk te krijgen. Ik heb zelfs met een paar strategische tips een aantal van mijn vrienden verder kunnen helpen.
  • Praktische benadering: Verder is ook de praktische benadering een belangrijk voordeel van deze cursus. De theorie die je geleerd krijgt, is allemaal in de praktijk inzetbaar. Sterker nog, door middel van voorbeelden laten ze zien hoe het precies in z’n werking gaat. En welke resultaten er in het verleden reeds mee behaald zijn. Het geeft jezelf de geruststelling dat ook jij het voor je eigen online onderneming kan inzetten. Dit inzicht wordt vervolgens nog waarheid ook, wanneer je het daadwerkelijk implementeert.
  • Stap-voor-stap uitleg: Een andere reden om deze cursus aan te schaffen, is de stap-voor-stap uitleg. Tonny en Martijn nemen echt stapsgewijs met je door hoe conversie optimalisatie precies in elkaar steekt. Daarmee hoef je ook niet bang te zijn dat je het niet kunt volgen. Deze angst had ik persoonlijk in het begin even. Vooral omdat ik niet altijd even bekend ben met alle marketingtermen. Echter bleek dit totaal geen probleem te zijn. Alle onduidelijkheden werden tijdens de cursus eenvoudig weggenomen. Iets wat ik zelf als zeer prettig ervaarde.
  • Meer verkopen gerealiseerd: Daarnaast heb ik dus zelf meer verkopen weten te realiseren. Wanneer ik de periode voor en de periode na het volgen van de cursus naast elkaar leg, is een duidelijke stijging zichtbaar. Niet alleen in het aantal bezoekers, maar ook in de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal conversies. Mijn conversieratio is dus gestegen. En dat is uiteindelijk toch het doel van het volgen van deze cursus. Het is precies wat ik vooraf hoopte om te bereiken. Dat dit dan in de praktijk nog lukt ook, geeft me een erg goed gevoel. Ik voel het dan ook als mijn plicht om anderen hiervan op de hoogte te brengen.
  • Ervaren cursusleiders: Tot slot wil ik ook nog even de ervaring van de cursisleiders benoemen. Voor mij is het altijd heel belangrijk dat zij zelf ook successen hebben geboekt met hun methoden. Dit geeft me het gevoel dat alles wat ze zeggen ook waarheid is. Of dat ze het tenminste een keer zelf meegemaakt hebben. Tegenwoordig vliegen de online cursussen je om de oren waarbij dit niet het geval is. Bij Tonny en Martijn zit dit helemaal goed. Ze hebben enorme winsten gemaakt met de methoden die ze nu aan anderen leren.

Nadelen

Om af te sluiten, vind ik het belangrijk om ook de mindere kanten van de cursus te benoemen. Het is namelijk niet altijd rozengeur en maneschijn. Iedere cursus kent wel een of meerdere minpunten. Bij deze cursus viel me het volgende op:

  • Minimale garantieregeling: Zoals eerder vermeld, krijg je dus 14 dagen garantie. Dit geeft je aardig wat tijd om te ontdekken of je de cursus iets vindt. Echter heeft niet iedereen de tijd om hier in 14 dagen achter te komen. Sommige cursussen bieden 30 dagen garantie aan. Dit had misschien net iets prettiger geweest.
  • Overschot aan informatie: Dit is niet per se een heel duidelijk minpunt, maar wel iets wat me persoonlijk is opgevallen. Het kwam af en toe voor dat er wel heel veel informatie werd verteld. Zodanig dat ik me afvroeg of het überhaupt nodig is om te weten. Helemaal zeker weten doe ik dit niet, omdat ik op het gebied van conversie optimalisatie dus nog een groentje was.

Heb je momenteel dus een website waarop je conversies nastreeft? Bijvoorbeeld in de vorm van verkopen, het verzamelen van mails of een andere te nemen actie? Dan ga je extreem veel waarde vinden in deze Conversie Optimalisatie cursus van de Internet Marketing Unie.

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik de stap genomen heb. Hier ga ik namelijk nog jarenlang veel profijt van hebben. Wanneer je dit zelf ook nastreeft, kan het geen kwaad om even een kijkje te nemen.


Patrick Kellenaers

Hi! Ik ben Patrick, een online ondernemer die jou graag helpt bij de keuze om een bepaalt product wel of niet te kopen. 

Mocht je een vraag over een review hebben of over mij, laat het gerust achter in de comments.


Veel plezier!


Ook interessant!

Memberships & Community Building Cursus Review [IMU] |

Facebook Marketing Cursus Review IMU | Goud waard?! [2021]


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten